![](/media/lib/26/1208948622_516815-8143d3c4952008ee8ad51f5d9ede4962.jpeg)
Grają, bo muszą
29 grudnia 2008, 09:54Kobiety związane z mężczyznami uwielbiającymi grę na konsolach zaczęły się już nazywać wdowami Wii (ang. Wii widow). Teraz łatwiej im chyba będzie zrozumieć swoich partnerów, ponieważ okazuje się, że wirtualne zabawy aktywują w męskich mózgach rejon nagradzających uczuć i uzależnienia. Im więcej przeciwników uda im się pokonać i im większa liczba zdobytych punktów, tym silniejsze pobudzenie tego obszaru. Podobnego zjawiska nie zaobserwowano u kobiet (Journal of Psychiatric Research).
![](/media/lib/107/n-robaki-d31ba93072c913ad3f26cdb9a28041b0.jpg)
Android pod ostrzałem
25 stycznia 2013, 10:34Popularność Androida ma, niestety, swoją cenę. Trend Micro ostrzega, że użytkownicy tego systemu są coraz bardziej narażeni na ataki cyberprzestępców. Już w bieżącym roku liczba nowych szkodliwych programów atakujących Androida może przekroczyć milion.
![](/media/lib/546/n-dysk1-905e55250a05168febe219cf4f3bd66e.jpg)
W Chichen Itzá znaleziono niezwykły zabytek – Dysk Graczy w Pelotę
18 kwietnia 2023, 08:49W Chichén Itzá, wielkim prekolumbijskim mieście Majów, znaleziono kamienną tablicę używaną podczas gry w pelotę. Okrągły zabytek ma średnicę 32,5 cm, jego grubość wynosi 9,5 cm, a waga to 40 kilogramów. Przedstawiono na nim dwie osoby grające w pelotę, a całość otacza inskrypcja.
Agencja Reutera w wirtualnym świecie
18 października 2006, 12:27Agencja Reutera otworzy swoje nowe biuro. Będzie ono o tyle niezwykłe, że znajdzie się w... wirtualnym świecie. Odwiedzać je będą mogli miłośnicy gry Second Life.
![](/media/lib/65/trzymanie-kciukow-312e4ba57eb03bbaa10ed90e69e14faf.jpg)
Przesądność poprawia wyniki
21 czerwca 2010, 10:37Psycholodzy z Uniwersytetu w Kolonii zidentyfikowali korzyści wynikające z wiary w przesądy. Wg nich, prowadzi ona do poprawy wyników osiąganych zarówno podczas zadań czysto ruchowych, jak i intelektualnych, np. pamięciowych. Wszystko wskazuje na to, że w grę wchodzi wzmacniana w ten przedziwny sposób wiara we własne możliwości.
![](/media/lib/255/n-iceflows-d31d451e566a0eb9d86324eb04a7362b.jpg)
Rozrywkowa wizualizacja zmian klimatu i lodu Antarktyki
26 sierpnia 2016, 05:07Naukowcy i programiści połączyli siły i wspólnie stworzyli grę, która pokazuje, w jaki sposób zmiana klimatu wpływa na pokrywę lodową Antarktyki. "Ice Flows" ma zwiększać świadomość graczy, a jednocześnie zapewniać im dobrą rozrywkę
![](/media/lib/13/1185967521_882814-784240149811c96f1c6d1d33f40574e2.jpeg)
Powstaje gra "Lost"
1 sierpnia 2007, 11:22Firma Ubisoft, znany producent gier wideo, przygotowuje tytuł bazujący na serialu „Lost: Zagubieni”. Gra, stworzona dla pecetów oraz konsoli PS3 i Xbox 360, trafi na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.
![Manhunt 2© Rockstar Games](/media/lib/10/1182334016_978600-289ee0bc3a060438eb0144bd323b2a5f.jpeg)
Gry pełne przemocy można sprzedawać najmłodszym
28 czerwca 2011, 11:33Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 7:2 orzekł, że wydany przez stan Kalifornia zakaz sprzedaży nieletnim gier zawierających sceny przemocy narusza konstytucyjną gwarancję wolności wypowiedzi. Daje ona obywatelom prawo dostępu do książek, filmów i wszelkich innych form wyrazu.
![](/media/lib/49/projekt-natal-294b3c1f40e01b124a011af5ee0a9908.jpg)
"Projekt Natal" - nowy pomysł na rozrywkę
2 czerwca 2009, 09:48Microsoft zapowiedział debiut technologii, która pozwoli na granie w gry wideo bez pośrednictwa jakichkolwiek kontrolerów. Usługa znana pod kodową nazwą "Projekt Natal" zakłada wykorzystanie własnego ciała w roli kontrolera.
![](/media/lib/41/tetris-44ec2dca77606c62e689ba9baecc2773.jpg)
Tetris konkuruje z szokiem
7 stycznia 2009, 11:41Komputerowe gry wideo to nie tylko przyjemność, ale i w niektórych sytuacjach narzędzie zapobiegające wystąpieniu zespołu stresu pourazowego (ang. Posttraumatic Stress Disorder, PTSD). Psycholodzy z Uniwersytetu w Oksfordzie zauważyli, że gdy po traumatycznym przeżyciu ludzie zasiadali przy Tetrisie, pomagało to wyrugować złe wspomnienia i nawracające wizje katastrofy (PLoS ONE).